Invattur Cabecera 2
Noticias
Colomer advoca per fer de l’excel·lència la senya d’identitat del sector turístic de la Comunitat

Colomer advoca per fer de l’excel·lència la senya d’identitat del sector turístic de la Comunitat

Publicado por Administrador el 20 julio 2017

 

El secretari autonòmic de la Agència Valenciana del Turisme, Francesc Colomer, ha advocat per fer de l’excel·lència la senya d’identitat del sector turístic de la Comunitat Valenciana. En aquest sentit, ha informat que el seu departament va a continuar treballant per a “millorar de forma constant i sostinguda els serveis que s’ofereixen al turista”. El seu compromís és “reforçar el foment i la difusió de la cultura de l’excel·lència”. Per aquest motiu, tal com ha destacat, “la nova Llei de Turisme, Oci i Hospitalitat està profundament inspirada en els valors del Codi ètic del Turisme que hem adaptat a la Comunitat Valenciana”. De la mateixa manera, ha recordat que també la nova campanya d’Hospitalitat llançada per l’Agència Valenciana de Turisme “té com a objectiu promoure l’hospitalitat i la bona atenció al turista que ens visita”.

 

Així ho ha declarat Colomer després de conèixer els resultats de l’anuari L’excel·lència en l’activitat turística a la Comunitat Valenciana 2016, informe publicat recentment en l’apartat d’Estadístiques de Turisme del web institucional de l’Agència Valenciana del Turisme.

 

Es tracta d’un document emmarcat dins de la publicació institucional electrònica ‘El Turisme a la Comunitat Valenciana’ en la seua edició corresponent a 2016, i que l’AVT posa a la disposició dels agents turístics i el conjunt de la ciutadania dins de la seua estratègia de transferència de coneixement.

 

Balanç Qualitur 2016

 

Segons aquesta publicació, la Comunitat Valenciana va tancar l’exercici 2016 amb un total de 315 membres pertanyents al Qualitur Club, col·lectiu d’empreses i entitats que disposen d’algun certificat de qualitat reconegut per l’AVT, quatre més que en l’exercici 2015.

 

Atenent a la distribució provincial, Alacant va ser la província que va tindre un major nombre de serveis i recursos certificats (136), el 43% del total de la Comunitat Valenciana. La província de València va representar el 36% amb 113 serveis turístics i Castelló, per la seua banda, amb 66, va significar el 21% del total de la Comunitat Valenciana.

 

Si bé el col·lectiu que forma Qualitur Club ascendeix a 315 membres, el nombre de certificats és molt major, ja que va ascendir en l’exercici 2016 a 472. De fet, una de cada dues empreses o entitats turístiques certificades de la Comunitat Valenciana disposa de dues o més certificats. És el cas de les platges que solen optar per models integrats, generalment en matèria de qualitat i medi ambient.

 

Una altra dada interessant d’aquesta publicació és que les empreses i serveis turístics que opten per un segell de qualitat i garantia ho mantenen en el temps i ho consideren un valor afegit a la gestió de la seua activitat.

 

Balanç SICTED 2016

 

Aquest anuari fa balanç a més del Sistema Integral de Qualitat Turística en Destinacions (SICTED) basat en la consciència integral de destinacions a partir de l’eix de gestió de la qualitat. Aquest enfocament té com a objectiu últim harmonitzar els nivells de qualitat dels serveis i productes que consumeix el turista en el seu itinerari a la destinació seleccionada.

 

L’Agència Valenciana del Turisme fomenta aquest projecte a través de la qualificació dels agents estratègics en la metodologia, assessorament realitzat a través de convenis anuals amb el Consell de Cambres de Comerç, campanyes de promoció i actes públics que difonen i estenen el projecte sobre el territori.

 

Es tracta d’un projecte molt consolidat a nivell nacional en el qual participen més de 202 destinacions i al voltant de 5.500 serveis turístics. La Comunitat Valenciana va comptar en l’exercici 2016 amb 24 destinacions SICTED, que van representar l’11,8% del total de destinacions adherides a nivell nacional.

 

En el 2016 es va tancar l’exercici amb 678 distincions de la marca Compromís Qualitat Turística, la qual cosa representa un creixement del 25,7% respecte a l’exercici anterior.

Excelencia en la actividad turística en la Comunitat Valenciana 2016

Síguenos en Facebook
Síguenos en Twitter