Invattur Cabecera 2
Noticias
Colomer aposta treballar en una “estratègia singular en el mercat britànic davant la nova conjuntura del Brexit”

Colomer aposta treballar en una “estratègia singular en el mercat britànic davant la nova conjuntura del Brexit”

Publicado por Administrador el 13 junio 2017

 

El Secretari Autonòmic de l’Agència Valenciana del Turisme, Francesc Colomer, ha apostat per treballar en una “estratègia singular en el nostre principal mercat emissor estranger, el mercat britànic, davant la nova conjuntura del Brexit”. Així s’ha pronunciat Francesc Colomer a l’inici de la jornada %o2018Brexit, implicacions per al sector turístic%o2019 que s’ha celebrat en l’Institut Valencià de Tecnologies Turístiques, Invat.tur, i en la qual han participat experts en dret de la Unió Europea i del sector turístic.

 

Francesc Colomer ha ressaltat que la importància de realitzar aquesta jornada “para compartir amb el sector turístic tota la informació amb tot el coneixement per a adaptar-ho a l’actual conjuntura i el nostre principal interès és no perdre quota de mercat britànic perquè és el nostre principal mercat emisor”.

 

El responsable de la política turística de la Generalitat ha declarat que “el mercat britànic és fidel i pensem que després del Brexit seguiria visitant la nostra destinació” i ha expressat que des del Consell mantenen una “prudencia activa, encara que devem estar sempre alertes per a no baixar la guàrdia ni la presència de la Comunitat en el mercat britànic”.

 

En aquesta línia, ha assenyalat que “mantenim els avantatges competitius perquè els productes que oferim són valuosos per al target britànic”, al mateix temps que ha recordat que “els últims estudis marquen que més enllà del sol i platja, que és un producte fonamental per a la Comunitat de present i de futur, hi ha un interès creixent per altres productes turístics vinculats al coneixement d’allò més genuí, com el turisme ornitològic, cultural, l’urbà o la gastronomia, i per açò hem de virar a presentar una oferta qualificada”.

 

Francesc Colomer també ha indicat que “en 2016, malgrat el Brexit, el mercat britànic va funcionar molt bé a la Comunitat Valenciana, ja que es va incrementar el nombre de turistes i també en despesa” i ha apuntat que les previsions per a 2017 “indican que tornarà a ser un any positiu en aqueix sentit”.

 

El responsable de Turisme ha recordat que “la nostra millor prevenció és invertir en allò que millor sabem fer, en el que ha seduït als britànics, ampliant l’angular cap al producte i l’increment de la qualitat i, sobretot, generant hospitalitat i capacitat d’afecte cap als britànics”.

 

“Tenim que crear les millors condicions perquè la comunitat britànica se senta còmoda, no perda drets, no perda llibertats i se senta perfectament integrada a la Comunitat Valenciana”, ha assenyalat el Secretari Autonòmic.

 

Així mateix, ha recordat que el mercat britànic “es el primer mercat emissor estranger per a la Comunitat Valenciana, amb una quota del 32,4%”, a més, ha explicat que les últimes dades estadístiques oficials mostren que “entre gener i abril d’enguany, s’ha incrementat el nombre de britànics a la Comunitat Valenciana en un 13,6% en l’i una pujada del 17,7% de la despesa turística”.

 

Resultats eleccions al parlament britànic

 

Respecte als resultats de les eleccions celebrades recentment a Regne Unit, Francesc Colomer ha assenyalat que “resulta molt complex d’examinar, però el resultat sembla que ofereix un escenari més complex per a aquells que defensaven un Brexit més contundent i dur, i obri una oportunitat per a aquells que defensen mantenir relacions d’avantatge”.

 

Per a Colomer, “desde la perspectiva dels interessos del sector turístic de la Comunitat Valenciana, els resultats de les passades eleccions obrin una oportunitat perquè el govern d’Espanya i la Unió Europea negocien amb major fortalesa”.

 

Jornada ‘Brexit, implicacions per al sector turístic’

 

Aquesta jornada, celebrada en Invat·tur, té com a objectiu analitzar com pot afectar als interessos turístics de la Comunitat Valenciana el Brexit i traçar les línies d’actuació estratègiques a desenvolupar en el futur.

En concret, han participat, a més del Secretari Autonòmic de l’Agència Valenciana del Turisme, que ha obert la jornada, l’expert en Dret de la Unió Europea i Comerç Exterior, Daniel Sarmiento.

 

A més, en la taula de debat, han participat Carlos Ruiz, Conseller adjunt de turisme de l’OET de Londres, Antonio Mayor, President d’Hosbec, Mariano Menor, Director de l’aeroport de València  AENA i Jorge Martí, exdirector i fundador de l’oficina d’Uria Menéndez a Londres.

 

 

Síguenos en Facebook
Síguenos en Twitter