Invattur Cabecera 2
Noticias
El turista sènior britànic cerca ara en les destinacions noves experiències, autenticitat i la cura de la salut

El turista sènior britànic cerca ara en les destinacions noves experiències, autenticitat i la cura de la salut

Publicado por Administrador el 07 noviembre 2017

La doctora en Administració i Gestió d’empreses i investigadora de la Universitat d’Oxford, Ana Balderas, va apuntar en el Desdejuni Invat·tur del mes de novembre una evolució del turista britànic de la tercera edat cap a la cerca d’experiències i el turisme de salut.

En la seua ponència, que va versar sobre les motivacions i l’evolució dels hàbits dels turistes sènior britànics, Balderas va assegurar que els hàbits de consum “estan canviant d’una manera excepcional, també en el turisme britànic” i que cada vegada els turistes, inclosos els de la tercera edat, demanden més experiències. Açò suposa una evolució en la manera de viatjar d’aquest turista que “cercarà autenticitat i cuidarà molt la seua salut” pel que segons el parer de l’experta les destinacions “han d’aportar una mica més”.

Per a Adela Balderas, la Comunitat Valenciana coneix molt i tracta molt bé al turista sènior però a causa de la rapidesa amb què evolucionen les formes de viatjar, les destinacions han de treballar “per a saber com atraure-ho i superar les seues expectatives”. De fet el turista, inclòs el sènior, ha experimentat un important gir cap al digital i les noves tecnologies perquè “encara que no ha nascut amb aquestes eines, cada vegada més consulta en Google, s’informa per internet i comparteix en les xarxes socials i aquesta tendència seguirà creixent”. “El turista que ve demandarà coses diferents en el futur per açò cal conèixer què més ens va a venir i com satisfer-ho” va explicar.

Pel que fa a la situació del mercat britànic de la tercera edat arran del Brexit, Adela Balderas, va afirmar que “és una gran incògnita” que s’ha traslladat al propi turista però que aqueixa mateixa incertesa ha generat la sensació de que “cal aprofitar perquè la vida segueix i ja es veurà el que ocorre”. De moment “no hi ha una determinació a no venir, sinó tot el contrari” va afegir.

Per la seua banda la directora general de Turisme de la Generalitat, Raquel Huete, va indicar que el mercat objecte de la ponència “és imprescindible per a Benidorm” i que l’objectiu de la jornada era “trobar les tendències del futur” lloc que “necessitem informació rellevant per a prendre decisions intel·ligents”.

Finalment, Adela Balderas, qui també és professora del Basque Culinari Center es va alinear amb la tesi expressada setmanes arrere a Benidorm per Ferrán Adriá sobre la necessitat d’una major professionalització en el sector de l’hostaleria i la gastronomia.

Igual que Adrià, Balderas també aposta per la formació universitària i no solament en la cuina, també en la sala. “La professionalització i la formació és clau i cal posar en valor aqueix paper” va concloure Balderas.

 

 

Síguenos en Facebook
Síguenos en Twitter