Invattur Cabecera 2
Noticias
Experiències que es reserven online, el nou filó del turisme

Experiències que es reserven online, el nou filó del turisme

Publicado por Administrador el 08 febrero 2018

 

El creixement de l’activitat turística durant els pròxims anys tindrà un nou filó en el segment de les experiències en la destinació que es reservaran online amb la mateixa facilitat, disponibilitat i immediatesa que avui existeix quan es reserva un vol o un hotel. I és que segons apunta l’empresa d’estudis de mercat PhocusWright, cada vegada més els viatgers obsessionats sobre el que poden fer i no tant en qüestions logístiques del tipus on s’allotjaran o com arribaran fins al lloc de les seues vacances.

Segons PhocusWright, les activitats en la destinació ja representen a nivell mundial el tercer component de despesa turística més important, després de l’allotjament i el transport, sumant el 9% total de la facturació en el sector viatges.

No obstant açò, fins fa poc les activitats en la destinació han tingut una peculiaritat que impedia el seu enlairament definitiu: eren un producte complicat de comercialitzar. I era així per diferents motius, com els seus curts cicles de venda, atomització de l’oferta o falta d’inventari de reserves.

Per al consultor turístics i fundador de la signatura Tourlmpax, Jörn Gieschen, els volums de reserves online de les activitats en la destinació segueixen estant molt per sota de les reserves de vols i hotels, “pero no hi ha dubte que açò desenganxarà, encara que necessite més temps”. De fet, -assegura- en Tripadvisor el segment Activitats va créixer un 27% l’any passat. Gieschen apunta que una vegada s’engegue, açò crearà un gran valor per a les destinacions.

De moment, segons explica Jörn Gieschen, han començat a consolidar-se una sèrie de nous operadors online, “que estan dissenyant nous sistemes de venda i organitzant el mercat”.

Són empreses com Viator, Getyourguide o Musement i també gegants com Expedia,TripAdvisor i Airbnb els que han entrat en el mercat de la venda d’experiències. Igualment, Google i altres actors tecnològics també desenvoluparan plataformes.

Mentre els operadors tradicionals estan integrant en els seus webs l’oferta d’aqueixes noves plataformes. Però segons afig Jörn Gieschen, determinats actors haurien de plantejar-se anar més enllà, prenent la iniciativa. “Per exemple, aquells hotels que estiguen clarament posicionats en algun segment o nínxol podrien dissenyar el seu propi sistema d’experiències, més en línia amb la seua marca”.

En aquest sentit, segons explica, “aquells hotelers que es diguen ‘La meua experiència és tan especial, la meua marca és tan forta, tinc el segment tan ben definit’, són els que hauran de seleccionar què tipus d’experiències volen vincular a la seua marca. Si aconsegueixen aqueixa vinculació, crearan un valor enorme per a la seua marca hotelera. I per a un hotel, que sempre cerca fonts d’ingressos, aquesta pot ser una oportunitat molt rellevant”.

El desenvolupament d’aquests nous productes, a més, contribuiria a elevar el llistó de qualitat en el conjunt de la destinació. El contacte amb gent local que siga excepcional, o amb altres viatgers que comparteixen els mateixos interessos, igualment pot ser molt important per a realçar aquestes experiències.

Jörn Gieschen recorda que, quan fa uns anys ell mateix va treballar per a l’operador turístic alemany TUI, “és va realitzar un estudi sobre les principals fonts de satisfacció del viatger i vam veure que el 65% de la satisfacció té a veure amb les experiències i les activitats en la destinació. I a açò també li podem cridar felicitat”, conclou Gieschen.

 

Font: Hosteltur

Más información

https://www.hosteltur.com/126482_experiencias-se-reservan-online-nuevo-filon-turismo.html

 

 

 

Síguenos en Facebook
Síguenos en Twitter

Este sitio web utiliza cookies. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies.

ACEPTAR
Aviso de cookies