Invattur Cabecera 2
Noticias
Invat·tur publica una anàlisi del wifi en les destinacions turístiques de la Comunitat Valenciana

Invat·tur publica una anàlisi del wifi en les destinacions turístiques de la Comunitat Valenciana

Publicado por Invattur el 11 octubre 2019

L’Institut Valencià de Tecnologies Turístiques (Invat·tur) ha publicat l’anàlisi de la xarxa wifi de les destinacions turístiques de la Comunitat Valenciana. La mostra la conformen un total de setanta destinacions, entre els quals es troba tots els pertanyents a la Xarxa de Destinacions Turístiques Intel·ligents de la Comunitat Valenciana (DTI-CV).

De les destinacions analitzades 33 són municipis de costa, 32 d’interior i la resta de tots dos. D’ells, el 65% posseeix wifi gratuït i el 35% de pagament. D’altra banda, una dada reveladora és que existeixen un total de 17 proveïdors del servei.

Respecte als recursos turístics o espais públics que compten amb aquest servei destaquen els edificis d’ús no turístic, seguits de Tourist Info, places i avingudes, parcs i jardins, platja i passejos marítims, biblioteques, monuments, museus i transport públic, entre uns altres.

Referent a la forma en la qual es realitza la connexió al servei de wifi gratuït, 25 ho fan amb connexió directa i 8 amb contrasenya. La resta són portals captius, amb formulari, mitjançant xarxes socials o Facebook, amb nombre mòbil o amb mail. Una altra dada que aporta l’anàlisi és que només el 7% de les destinacions analitzades mesuren el grau de satisfacció dels usuaris del servei.

També s’ha analitzat com promociona la destinació l’existència del wifi. En aquest cas, 25 de les destinacions analitzades ho fan a través de cartelleria en zones wifi, 18 a través de la web municipal, 8 en xarxes socials i 7 en la web turística. En menor mesurada la resta ho fa directament en la Tourist Info, a través del codi QR i en altres punts d’informació.

De les dades obtingudes de les connexions dels usuaris, 39 no les utilitzen, la resta només ho utilitzen per a saber el nombre de connexions diàries que tenen, per a conèixer el perfil del client o l’impacte econòmic, entre uns altres.

L’anàlisi resumeix les seues conclusions en dades com que el 65Þ les destinacions analitzades tenen wifi gratuït, 25 comuniquen la seua existència, el 91% no inclouen publicitat durant el servei i que en 25 destinacions la connexió és directa.

 

20191011_wifi DTI

 

Síguenos en Facebook
Síguenos en Twitter

Este sitio web utiliza cookies. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies.

ACEPTAR
Aviso de cookies