Invattur Cabecera 2
Noticias
L’Agència Valenciana del Turisme publica el Baròmetre de Xarxes Socials en DTi de la Comunitat Valenciana

L’Agència Valenciana del Turisme publica el Baròmetre de Xarxes Socials en DTi de la Comunitat Valenciana

Publicado por Administrador el 29 mayo 2017

 

L’Agència Valenciana del Turisme, a través de l’Institut Valencià de Tecnologies Turístiques (Invat·tur), ha publicat la vuitena edició del Baròmetre de Xarxes Socials en DTi de la Comunitat Valenciana. Pel que fa a aquest informe, el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha explicat que “este document, que analitza els resultats de Facebook, Twitter, Instagram i You Tube, ha revelat interessants dades que serviran per a marcar l’estratègia de promoció de l’Agència Valenciana del Turisme en xarxes socials, fonamental per a ser atractius en un món cada vegada més global i tecnològic”. De fet, apunta al fet que València, Benidorm, Alacant i Gandia lideren les principals xarxes utilitzades per les destinacions turístiques valencians.
 

Per la seua banda, Calp encapçala en Facebook el rànquing de destinacions, seguida de Benidorm i Alcalà de Xivert-Alcossebre. En quart i cinquè lloc apareixen Alacant i Torrevella. L’anàlisi dels resultats de Facebook a nivell provincial situa a Alacant com la destinació que major nombre de nous fans va obtenir durant el segon semestre de 2016, amb un 56% (41.305) del total la Comunitat Valenciana, seguit de Castelló amb el 24% (17.620) i de València amb el 20% (17.707). En tots els casos analitzats es registren evolucions positives en el nombre de fans pel que fa a l’anterior període.
 

En el cas de la província d’Alacant el total de fans de les destinacions de la província s’ha incrementat en un 20,64% pel que fa a l’anterior baròmetre publicat al juny del passat any.
 

El rànquing general de destinacions en Twitter segons el nombre de nous followers en el segon semestre de 2016, situa a Alcalà de Xivert-Alcossebre com a destinació capdavantera, seguit d’a prop per València i Alacant. En general, totes les destinacions de la Comunitat han crescut en nombre de seguidors, però a un ritme menor que en el cas de Facebook. L’anàlisi dels resultats de nous seguidors per províncies, situa a la d’Alacant en primer lloc amb un 48,7% (7.596) del total de nous seguidors, en segon lloc a la de València 25,3% (3.947) i en tercer a la de Castelló 26% (4.060).
 

Respecte a Instagram, la destinació turística valencià que major nombre de seguidors ha sumat és València, seguit molt d’a prop per Cullera i Alacant. El total de nous seguidors és de 27.347, dels quals a Alacant correspon el 57,80% (18.819), a València el 27,40% (7.480) i a Castelló el 14,80% (4.048). De la província d’Alacant Benidorm està al capdavant i Alacant en segon lloc, seguit d’a prop per Torrevieja i Calp. En el cas de la província de València, la ciutat de València apareix en aquest semestre com a líder en captació de seguidors, intercanviant posició amb Cullera, i seguits des de lluny per Gandía i Alzira. Al capdavant de les principals destinacions de la província de Castelló en Instagram es manté Peníscola, seguit d’a prop per Morella i una mica més distanciat Alcalà de Xivert-Alcossebre.
 

En el rànquing general de reproduccions noves de canal de You Tube de les destinacions valencianes, Peníscola és líder absolut. La resta de destinacions mantenen posicions similars a les registrades en anteriors informes.
 

Respecte a les marques turístiques, les dades acumulades de 2016 revelen que la Costa Blanca manté la primera posició de fans en Facebook. Les cinc marques oficials sumen un total de 234.725 fans en 2016, que es reparteix en termes percentuals de la següent manera: Costa Blanca 27,41%, València ciutat 19,99%, València Turisme 19,30%, Benidorm 14,43%, Alacant 12,76% i Castelló Mediterrani 6,12%.
 

El rànquing de Twitter de marques turístiques del segon període de 2016 situa a la ciutat de València al capdavant, seguit de Costa Blanca i València Turisme molt d’a prop. Les cinc marques sumen un total de 7.327 seguidors nous en Twitter i que correspon a València ciutat el 22,34%, Costa Blanca el 20,10%, València Turisme el 20,05%, Alacant el 17,97%, Benidorm el 10,67% i Castelló Mediterrani el 8,86%.
 

El segon semestre de 2016 mostra el lideratge de València Turisme com a principal marca amb major nombre de nous seguidors, a gran distància li segueix Costa Blanca. En total les marques oficials van sumar 14.400 nous fans en aquest període, que es reparteixen entre València Turisme el 29,42%, Costa Blanca el 22,19%, Turisme València el 18,07%, Alacant el 16,93, Benidorm 11,14% i Castelló Mediterrani el 2,25%.
 

Finalment, el rànquing de YouTube dels canals de les marques oficials ho lidera Alacant com a principal destinació amb un major nombre de visualitzacions durant el segon període del 2016, seguit de Benidorm.

Síguenos en Facebook
Síguenos en Twitter

Este sitio web utiliza cookies. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies.

ACEPTAR
Aviso de cookies