Invattur Cabecera 2
Noticias
La Comunitat Valenciana es mostrarà en Fitur com una terra singular amb una oferta turística diferenciada

La Comunitat Valenciana es mostrarà en Fitur com una terra singular amb una oferta turística diferenciada

Publicado por Administrador el 01 enero 2017

 

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha destacat que en Fitur 2017 “anem  a mostrar a la Comunitat Valenciana com una terra singular, hospitalària, i amb una oferta turística autèntica i diferenciada”. “El nostre objectiu és traslladar el missatge que som una destinació d’experiències turístiques, per a gaudir del Mediterrani”, ha matisat.

Així ho ha anunciat durant la roda de premsa de presentació del stand de la Comunitat Valenciana en la Fira Internacional de Turisme de Madrid, Fitur 2017, on Colomer ha posat l’accent que la Comunitat Valenciana es mostrarà “como la destinació que som, una destinació oberta, plural, accessible, singular, inclusiu, creïble sostenible i diferent”.

La Comunitat Valenciana participa en la pròxima edició de Fitur, que tindrà lloc del 18 al 22 de gener, amb el propòsit de promocionar durant cinc dies tota la varietat turística de la destinació Comunitat Valenciana.

Durant la presentació, Colomer ha assenyalat que Fitur “és la primera cita destacada de l’any per al sector turístic espanyol i valencià i un dels certàmens més importants a nivell mundial, la primera fira important a les quals assistirem, però al llarg de l’any tindrem al voltant de 200 impactes sectorials tematizats, ja que la demanda turística és cada vegada més segmentada, més exigent i el turista és cada vegada més tecnològic”.

Cal destacar l’envergadura d’aquesta fira on la Comunitat Valenciana “comptará amb un stand de 1.781 metres quadrats situats en el pavelló número 7 d’IFEMA, més 36 m2 del stand de FITUR LGBT que estarà situat en el pavelló 3. L’empresa adjudicatària ha sigut Alabés i el stand serà readaptat i reutilitzat en la resta de fires nacionals i en dues fires de connectivitat aèria.

Francesc Colomer ha posat l’accent que enguany “anem a Fitur amb vocació i determinació profesional”, al mateix temps que ha recordat que “una fira és un espai per a mostrar, vendre i fer negoci i ací és on hem de bolcar tots els sentits”, per açò, ha ressaltat que en aquesta edició “el més important és el producte i l’empresari”.

Cal ressaltar que la Comunitat Valenciana es presenta en FITUR 2017 alineada amb el turisme sostenible i accessible. El stand és reciclable íntegrament perquè genere el menor impacte possible en la naturalesa i està dotat amb els elements d’accessibilitat necessaris, en sintonia amb la declaració per les Nacions Unides de l’any 2017 com a Any Internacional de Turisme Sostenible per al Desenvolupament.

Referent a açò, Colomer ha ressaltat que des de Turisme “ens sentim totalment identificats amb la idea que inspira el text de la Llei de Turisme, Oci i Hospitalitat on l’esperit està motivat pels valors de la sostenibilitat ambiental, l’estratègia del paisatge i vertebració del territorio” i ha continuat explicant que “és evident que si Nacions Unides nomena l’any 2017 com a any de la sostenibilitat, la coincidència d’estratègia és molt gratificant per a nosaltres, ja que significa que treballem en el mateix sentit”.

Així mateix, Francesc Colomer ha incidit en la importància que adquireix l’estand de Fitur 2017 per a donar protagonisme als contactes professionals. “Fitur 2017 serà més professional, participaran més de 400 empreses, 50 associacions d’empresaris, i a més, hem disposat un espai per a coworking”.

Una altra de les apostes que ha destacat Colomer durant la presentació de Fitur ha sigut “el compromís amb el col·lectiu de persones amb diversitat funcional” i en aquest sentit ha manifestat que “mostra d’aqueix compromís, el personal contractat per a la realització de treballs de recolze en el stand seran persones amb diversitat funcional per segon any consecutiu”.

Per al secretari autonòmic “ésta és una manera d’entendre que som una comunitat per a tots, inclusiva, accessible i sense complexos, i que gestiona tots els talents que tenim a la nostra disposició en la nostra societat”.

 

Projectes en els quals treballa l’Agència Valenciana del Turisme

Durant la presentació, Colomer ha aprofitat per a explicar els principals projectes en els quals treballa l’Agència Valenciana del Turisme. Així, ha assenyalat que Turisme “ya ha executat el 93% del pressupost, un llistó molt rellevant i significatiu, ja que col·laborem en la gestio al voltant de 300 projectes de calat turístic, que gestionen els ajuntaments i sector”.

Així mateix, ha explicat que “estem implicats en 9 plans de gobernansa col·laborativa de dinamització de 9 mancomunitats en les tres províncies i en 2017 tenim prevists altres 14 nous plans de competitivitat turística”.

A més, Colomer ha anunciat que “ya està llançat el pla de posicionament de les marques de la Comunitat Valenciana, un pla que mai s’havia fet i que és molt important per a nosaltres”.

El Secretari Autonòmic ha explicat que el gran preàmbul de Fitur 2017 ha sigut “posar en marxa el programa Creaturisme, que és un pla per a la creació de producte turístic amb base creativa, original, territorial i autèntica”. En aquesta línia, ha ressaltat que “hem treballat amb més de 500 empresaris per a impulsar productes turístics i hem accelerat 5 línies de producte (Mediterrani Rural; MICE, Cultural i Urbà; Gastronomia; Salut, Social i Esportiu; i Familiar Vacacional) per a englobar més de 50 productes ordenats i competitius”.

També ha posat l’accent que des de l’Agència Valenciana del Turisme “hem llançat un pla de màrqueting online, perquè encara que assistir a les fires és molt importants per para el nostre posicionament, la batalla avui es lliura en la xarxa i és molt important treballar en aquesta línea”.

Un altre dels projectes en els quals està treballant l’Agència Valenciana del Turisme és en la pròxima Campanya d’Hospitalitat, que va a ser un vector de legislatura. Colomer ha explicat que es tracta “d’una campanya per a la societat valenciana, per als amfitrions i per a tota l’economia turística amb l’objectiu de conèixer com saber rebre”.

Un altre dels anuncis que ha realitzat Colomer ha sigut un pla de desestatcionalisació del turisme valencià. Sobre aquest assumpte, ha ressaltat que el mercat emissor valencià “es el nostre principal mercat i pretenem que en els mesos de baix abast turístic s’impulse el turisme en la nostra destinació”. A més, el secretari autonòmic ha recordat que des de Turisme es treballa en el Pla Xina “vinculat a la nostra participació activa liderant la Ruta de la Seda, que va a ser una realitat imminent”.

Altres grans projectes en els quals treballa la Generalitat en matèria de turisme que ha destacat Francesc Colomer durant la roda de premsa ha sigut la Llei de Turisme, Oci i Hospitalitat que ha acabat la fase d’al·legacions, l’avanç del Codi Ètic Mundial del Turisme que fa unes setmanes van subscriure 9 grans empreses representatives del sector valencià amb la subscripció dels preceptes del codi.

També ha recordat que durant el passat any es va engegar la marca paraigua Musix, que alberga als grans festivals de música que se celebren a la Comunitat Valenciana i ha assenyalat que en les pròximes setmanes “presentarem el Llibre Blanc de Turisme per a una nova estratègia per a la Comunitat Valenciana, on han participat molts professionals del sector i acadèmics que han de mostrar el camí a seguir per a impulsar el turisme”.

 

 

Síguenos en Facebook
Síguenos en Twitter

Este sitio web utiliza cookies. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies.

ACEPTAR
Aviso de cookies