Invattur Cabecera 2
Noticias
Les apps deixen pas a noves fórmules més integradores per als hotels

Les apps deixen pas a noves fórmules més integradores per als hotels

Publicado por Administrador el 25 octubre 2017

 

Quan fa quasi una dècada les aplicacions mòbils van iniciar la seua meteòrica carrera, pocs sospitaven que correrien el perill de morir d’èxit. El seu omnipresencia en la societat ha arribat a tal punt que els usuaris necessiten i requereixen accedir a elles i a totes les possibilitats que alberguen. I és que la globalitat a la qual ens hem acostumat ja no admet vedats tancats. No obstant açò, les noves tendències i alguns vedats tecnològics estan frenant ara la carrera de les apps.
 

És una realitat que el seu creixement ha sigut imparable en els últims anys, des que la Conferència Mundial de Desenvolupadors Apple (WWDC) va llançar el concepte i va anunciar la creació de l’App Store. La proliferació de smartphones i el creixent interès de la població han multiplicat el nombre d’aplicacions utilitzades pels consumidors, fins al punt que aquests han arribat a concentrar en elles fins al 52% del temps que dediquen als mitjans digitals. App Store d’Apple ronda els 2 milions d’apps i Google compta amb més de 2,2 milions.
 

No obstant açò, les últimes dades i tendències observades en el mercat podrien posar en perill la primacia de les aplicacions, ja que en general el nombre de descàrregues realitzades pels usuaris està desaccelerant la seua progressió. I en països com Alemanya, Japó o Estats Units el creixement de les descàrregues es ralenteix perquè els consumidors s’han tornat més selectius i prefereixen concentrar el seu interès en un nombre d’apps cada vegada més reduït. A més de descarregar menys apps, els usuaris dediquen menys temps a utilitzar-les, com mostrava un estudi de SimilarWeb de 2016.
 

En aquest context, els ‘gegants’ tecnològics han començat a cercar noves fórmules més integradores per a reactivar la seua relació amb els consumidors, entre les quals estan guanyant preponderància els chatbots i altres desenvolupaments com les aplicacions instantànies de Google (que proveeixen experiències d’aplicacions en web mòbil), les miniaplicaciones de Facebook en Messenger i en el seu servei feed de notícies, i les aplicacions en la plataforma iMessage d’Apple. D’aquesta forma, les tradicionals apps estan donant pas progressivament a noves fórmules basades cada vegada més en xats, bots i miniapps que, amb tota seguretat, seran els protagonistes del futur.
 

Una vegada arribats a aquest punt, alguns experts comencen a plantejar-se si els nous desenvolupaments seran capaços d’acabar amb la primacia de les apps. Encara que la resposta és negativa a curt, el mig termini pot donar-nos moltes sorpreses, entre elles assistir a un canvi d’escenari en el qual les apps deixen pas a les noves fórmules més integradores que estem veient sorgir.

 

Font: SmartTravelNews-Autor Joan Lladó

 

Síguenos en Facebook
Síguenos en Twitter

Este sitio web utiliza cookies. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies.

ACEPTAR
Aviso de cookies