Invattur Cabecera 2
Noticias
Les cinc millors solucions tecnològiques per a destinacions intel·ligents

Les cinc millors solucions tecnològiques per a destinacions intel·ligents

Publicado por Invattur el 31 enero 2019

FiturtechY ha acollit els premis de la segona edició dels ITH Smart Destination Awards, que han distingit a les millors eines i solucions tecnològiques que ajudaran a afrontar els reptes de l’engegada d’una destinació turística intel·ligent (DTI). El jurat ha estat compost per representants de l’Aliança dels Municipis Turístics de Sol i Platja (AMT), Invattur, Segittur i l’ITH (Institut Tecnològic Hoteler).

Més de 40 candidatures s’han presentat en aquesta segona edició dels premis. Les solucions i eines tecnològiques classificades com a finalistes en cadascuna de les cinc categories d’aquesta edició s’inclouran en el catàleg online de solucions tecnològiques, al que tindran accés les destinacions pioneres que conformen l’AMT i altres destinacions interessades.

Accessibilitat

En la categoria d’accessibilitat ha sigut premiat Geko Navsat amb la seua solució Blind Explorer, un sistema digital que permet convertir espais naturals i zones verdes en entorns accessibles. Açò és possible a partir de la digitalització precisa i accessible de les rutes i punts d’interès de l’entorn, la qual cosa ajuda a les persones amb discapacitat visual a recórrer-los i descobrir-los. A açò contribueix també una aplicació mòbil accessible de guiat sensorial que utilitza tecnologies de navegació per satèl·lit i sons 3D per a oferir un guiat intuïtiu i segur als usuaris sense necessitat d’usar la vista ni les mans.

Interacció turista-resident

En aquesta categoria s’ha distingit a FoundSpot, una plataforma que connecta automàticament a persones que han perdut qualsevol objecte, o fins i tot la seua mascota, amb la persona o organització que l’ha trobat. Gràcies a un algoritme que detecta automàticament i a l’instant coincidències entre objectes perduts i oposats, es posa en contacte a les parts implicades automatitzant el procés. Li’l posa fàcil a qui està cercant i a qui troba.

D’una banda, permet al ciutadà i al turista fer un registre senzill en el seu propi idioma des del seu dispositiu mòbil, evitant emails, cridades, visites, etc., aconseguint així que el procés siga molt accessible, senzill i ràpid. A més, actua mentre l’usuari es manté passiu, ja que només ha de registrar l’objecte una vegada i esperar al fet que li contacten.

Promoció i màrqueting

Eisi Hotel és una eina digital única per al sector hoteler, desenvolupada per Eisi Soft. Aquesta solució unifica en una sola aplicació en el núvol tots els processos operatius i normatius d’un establiment i/o cadena. S’ha concebut com un pas evolutiu dels tradicionals GMAO (programes de gestió de manteniment assistit per ordinador), ampliant la seua funcionalitat i permetent no solament una òptima gestió dels manteniments, sinó també de la complexitat normativa i operativa d’un establiment. Es posa així el focus en els processos més oblidats i menys evolucionats digitalment del sector.

Sostenibilitat

Modosmart proporciona als propietaris i administradors de propietats una eina per a monitorizar i controlar el consum d’energia per a la calefacció i la refrigeració, amb la finalitat de reduir les despeses mensuals d’energia. La solució inclou detectors de moviment perquè la climatització funcione depenent de la presència dels hostes en les habitacions, controladors d’aire condicionat per a poder encendre-ho i apagar-ho que funcionen amb qualsevol marca i model, una passarel·la per a connectar tots els dispositius a internet, un sistema cloud per a l’emmagatzematge i anàlisi de dades, i una app perquè el propietari o el gestor tinga el control en qualsevol moment i des de qualsevol lloc.

Gobernança

L’Institut de Turisme de la Regió de Múrcia (ITREM) ha resultat vencedor en aquesta categoria amb Nexe, un portal web al que s’accedeix mitjançant usuari i contrasenya, que reuneix totes les eines gratuïtes desenvolupades per l’Institut en col·laboració amb empreses i administracions públiques. El seu objectiu comú és impulsar la transformació digital de la destinació en tres línies: comercialització turística, centralització de la informació turística i monitoratge de la destinació. Es constitueix així en tres grans blocs: Hermes, una plataforma de comercialització turística de la Regió de Múrcia; Ritme, plataforma de la Xarxa d’Oficines de Turisme de la Regió; i Motriu, el quadre de comandament dels indicadors turístics.

Finalistes

Els finalistes per categoria han sigut:

- Accessibilitat: All4you Tenerife 2016 i Byhours

- Interacció amb turista i ciutadà: Cohosting i Kolaboo

- Promoció i màrqueting: Open Canàries i Optimitza Data

- Sostenibilitat: CO2zero i Iristrace

- Gobernança: Diputació Foral de Guipúscoa-Tecnalia i Wiongo Leading Smart Destinations
 
Fuente: Hosteltur

Síguenos en Facebook
Síguenos en Twitter

Este sitio web utiliza cookies. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies.

ACEPTAR
Aviso de cookies