Invattur Cabecera 2
Noticias
Els hotels de l’interior de la Comunitat tanquen agost amb 8,5 punts més d’ocupació

Els hotels de l’interior de la Comunitat tanquen agost amb 8,5 punts més d’ocupació

Publicado por Administrador el 07 septiembre 2017

 

El secretari autonòmic de l’Agència Valenciana del Turisme, (AVT), Francesc Colomer, ha avançat a Cofrents que “els hotels de l’interior de la Comunitat Valenciana han tancat agost amb una mitjana d’ocupació del 80,44%, 8,5 punts percentuals més que a l’agost de 2016″.

 

Per a Colomer “l’evolució positiva de l’oferta extrahotelera durant els primers set mesos de l’any, amb pernoctacions que van pujar un 11,2% superant els 11 milions, ha permès consolidar un mes d’agost molt positiu, sobretot en les províncies de València i Castelló”.


En concret, l’ocupació en hotels de l’interior castellonenc s’ha incrementat en 13,7 punts pel que fa al mateix mes de 2016, amb una mitjana propera al 80% durant el passat mes. Així mateix, a l’interior de la província de València s’ha aconseguit un grau d’ocupació a l’agost del 88,69%, amb un increment de 8,5 punts.

 

Colomer ha realitzat aquestes declaracions durant la seua visita al municipi de Cofrents, on s’ha reunit amb l’alcalde Salvador Honrubia i ha conegut alguns dels principals recursos turístics d’aquesta destinació de l’interior de la província de València. D’aquesta manera, ha visitat el Balneari, el major complex termal de la Comunitat Valenciana i el centre BTT El Valle, impulsat per la pròpia Agència Valenciana del Turisme.

 

En aquest context, Colomer ha volgut fer referència a l’augment de la demanda estrangera a l’interior de la Comunitat, de fet ha recordat que els turistes estrangers que opten per allotjar-se en municipis de l’interior han crescut un 58% fins a juliol”. Segons el secretari autonòmic “junt amb dels apartaments, el nombre de pernoctaciones en allotjaments rurals és el que més creix, amb un 14,5% interanual”.

 

Previsions setembre

 

Segons ha avançat el president de l’AVT, “les previsions que manegem per a setembre a l’interior també apunten a una lleugera pujada pel que fa al mateix mes de l’any anterior”. Es preveu que els hotels de l’interior de la Comunitat augmenten en 1,5 punts la seua ocupació durant aquest mes. A més, destaca que “l’interior de Castelló preveu pujar la seua ocupació en quasi 10 punts percentuals pel que fa a setembre de 2016″.

 

En general, per a tot el conjunt de l’estiu, de juny a setembre, s’estima que “l’oferta extrahotelera de la Comunitat, que inclou apartaments, càmpings i allotjament rural, genere 11 milions de pernoctaciones, amb un increment interanual proper al 12%”, ha apuntat el titular de Turisme.

 

Canvi de relat: diversificar l’oferta

 

Per al secretari autonòmic, “aquests bons resultats corroboren la diversificació de la demanda i ens animen a continuar amb una estratègia que aposta per nous productes i per la vertebració del territori”.

 

“És important -ha continuat Colomer- obtenir bones dades durant tot l’any, tant en ocupació com en despesa, per la qual cosa estem fent un intens treball per a posar en marxa nous productes, així com per a la seua promoció en mercats nacionals i internacionals, atractius per a públics molt diversos”.

 

En aquesta línia, ha indicat que “el dinamisme percebut enguany en el nostre turisme d’interior posa de rellevància la nostra riquesa patrimonial i cultural, així com de naturalesa, i les nostres múltiples opcions per a gaudir del territori en qualsevol època de l’any”.

 

El titular de Turisme també ha volgut destacar l’aposta de l’interior de la Comunitat per productes com el turisme de salut, del que “el balneari de Cofrents és un excel·lent exemple”, ha recalcat.

 

Per a Colomer “les dades van consolidant el canvi de relat i d’estratègia de l’Agència Valenciana del Turisme, ja que no podem seguir centrats a comptar turistes ni a batre rècords durant la temporada alta, sinó que és necessari apostar per la diversitat de la nostra oferta, posar en valor la riquesa de tota la Comunitat i la seua capacitat per a ser atractiva els dotze mesos de l’any”. “L’interior de la Comunitat Valenciana té molt a dir”, ha afegit.

 

 

 

Síguenos en Facebook
Síguenos en Twitter

Este sitio web utiliza cookies. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies.

ACEPTAR
Aviso de cookies