Invattur Cabecera 2
Noticias
Més de setanta participants han treballat en la creació d’aplicacions i sistemes en el primer Hackathon celebrat a Torrevieja

Més de setanta participants han treballat en la creació d’aplicacions i sistemes en el primer Hackathon celebrat a Torrevieja

Publicado por Administrador el 28 noviembre 2017

 

El centre cultural Verge del Carmen de Torrevieja ha acollit la clausura i lliurament de premis de l’hackathon, Hackea la teua destinació. Més de 70 participants han treballat 30 hores seguides sobre diferents reptes per a crear aplicacions i sistemes que milloren l’experiència turística dels usuaris.

El primer premi, atorgat per l’Institut Valencià de Tecnologies Turístiques (Invat·tur), dotat amb 1.000 euros, ho va lliurar la regidora de Turisme Fanny Serrano i va anar per a Sistema d’Intel·ligència Turística (SITUR), una app que conjumina els avantatges de les targetes amb la connexió Wifi gratis en la destinació, una solució pròpia de destinacions intel·ligents que millora l’experiència turística, facilita la venda de serveis turístics (venda creuada mitjançant màrqueting en temps real) i reporta gran quantitat d’informació dels usuaris amb la possibilitat d’integrar-se en els sistemes d’informació de les empreses de l’àmbit turístic de la destinació per a millorar la seua presa de decisions. Les targetes turístiques creades per a destinacions urbanes, suposen avantatges per al turista (ofertes i comoditat d’ús) i per a la destinació (una via d’ingressos i informació). Com seria una targeta pròpia d’una destinació intel·ligent? Segurament, no hauria de ser una targeta, ni tan sols contactless. Podria ser un objecte connectat portable (wearable) o una aplicació mòbil, o ambdues coses alhora.

El premi Turisme Torrevieja dotat de 600 euros ho va lliurar el regidor d’Ocupació i Joventut, Víctor Ferrández, i va recaure en Trip1Clic. Aquesta aplicació turística s’associa a les preferències de l’usuari i al mateix temps que estarà en una destinació turística. I per a aconseguir que l’itinerari s’ajuste a les preferències i gustos de l’usuari, l’aplicació utilitza informació arreplegada de les diverses xarxes socials amb les quals l’usuari està vinculat. D’aquesta forma, s’obté un perfil molt detallat sobre el temps que està en la destinació i les seues preferències.

El tercer premi, atorgat pel Sant Comunicació i dotat amb 400 euros va ser per a ListenMyCity. Es tracta d’una app que permet als usuaris tenir informació turística, en format d’àudio, sobre els llocs d’interès propers a la seua ubicació. Aquesta informació podrà ser generada tant pels usuaris, passant un filtre de qualitat, com per organismes oficials i competents.

El premi Dinapsis (Agamed i Hidraqua) va ser para Aquareto, una eina predictiva de la demanda de consum d’aigua potable dels usuaris en una ciutat turísstica residencial com Torrevella.

El premi HOSBEC va ser para Gluton que va proposar una solució a la integració de dades del sector hoteler i de dades socieconómicos de la província d’Alacant per a una presa de decisions informada. Aquest grup també va rebre el premi INECA. Mentre que els premis SoldiQ van ser para PinIt que va treballar sobre l’ús de realitat augmentada en destinacions turístiques, per al primer premi, SITUR, i per a PicTour amb la geolocalización automàtica de fotografies de recursos turístics. Els premis NOUSS van ser per a PinIT i MyBeach amb la recomanació de platges segons les fotografies procedents d’Instagram.

La regidora de Turisme, Fanny Serrano, i el regidor de Joventut, Víctor Ferrández, van destacar en la clausura el talent d’aquests joves que han sigut capaços en poques hores d’assumir, madurar i desenvolupar aplicacions en l’àmbit turístic totalment funcionals, demostrant el prometedor futur professional i la gran projecció emprenedora i innovadora que els espera. Fanny Serrano a més va afegir que aquest esdeveniment que conjumina tots els ingredients (innovació, tecnologia, turisme i talent) perquè tinga vocació de continuïtat i es desenvolupen pròximes edicions en la ciutat de Torrevieja. Per la seua banda, el coordinador de la Seu de la UA, en la ciutat, José Norberto Mazón, va afirmar que el talent i la creativitat que han demostrat els participants d’aquest hackathon ha estat a un nivell molt alt i que la decisió del jurat va ser realment complicada

Més de 70 persones, d’entre 19 i 30 anys, van participar en Hackea la teua destinació!. Es van dividir en 15 equips i van comptar amb l’ajuda de mentors de diverses institucions com la pròpia Universitat d’Alacant (a través de l’Escola Politècnica Superior, de l’Institut Universitari de Recerques Turístiques i de l’ecosistema d’emprendimiento UA:Emprèn), Trivago, HOSBEC, INECA, Projecte Mastral, AEMET, Dinapsis, Agamed, Hidraqua, SolidQ i NOUSS.

L’objectiu ha sigut contribuir a millorar una destinació turística mitjançant l’ús de les tecnologies de la informació, fomentat el concepte de Destinació Turística Intel·ligent, temàtica en la qual la Comunitat Valenciana i la pròpia Universitat d’Alacant és capdavantera, coordinant projectes de recerca del pla nacional d’I D i en relació a la planificació i gestió del territori turístic a través d’aquest concepte de destinació turística intel·ligent. Aquesta marató de desenvolupament d’aplicacions en l’àmbit turístic ha sigut organitzat per la seu de la UA a Torrevieja, Invat·tur, i l’Ajuntament de Torrevieja, a través de les seues regidories de Turisme i Joventut i coordinat per El Sant Comunicació.

Síguenos en Facebook
Síguenos en Twitter

Este sitio web utiliza cookies. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies.

ACEPTAR
Aviso de cookies