Invattur Cabecera 2
Noticias
Microgeolocalización per a millorar la qualitat del servei en hotels

Microgeolocalización per a millorar la qualitat del servei en hotels

Publicado por Administrador el 06 marzo 2018

L’Institut Tecnològic Hoteler (ITH), l’empresa tecnològica Gennion Solutions i el grup hoteler Artiem, amb el suport del Ministeri d’Indústria, Energia i Turisme, han engegat un projecte de microgeolocalización, que el seu objectiu és minimitzar la fatiga dels empleats del departament de pisos, millorant els processos operatius de neteja, per mitjà de l’ús de la tecnologia i la implementació de metodologies lean.

La importància clau del treball exercit pel departament de pisos, molt poc digitalitzat fins ara, ha sigut el focus d’atenció triat per a l’engegada d’aquest projecte, que cerca millorar l’entorn de treball i la vida laboral dels empleats, emprant la tecnologia com a eina per a crear fluxos de treball adequats que optimitzen la necessitat d’esforç físic i conseqüentment, suposen una major productivitat, incrementen la motivació i, definitivament, repercutisquen en una millora de la qualitat del servei oferit a l’hoste.

Les tecnologies de localització i posicionament en interiors, instal·lades en l’Hotel Artiem Madrid per a aquest projecte, es basen en l’ús d’un conjunt de dispositius mòbils i sensors de moviment, que permeten mesurar, observar i monitorizar els processos de treball que s’estan duent a terme. Aquest conjunt de maquinari i programari, emprat per al projecte es denomina Nutshell, i és una eina desenvolupada per la companyia Gennion.

La instal·lació d’aquest sistema, permetrà adequar les necessitats del personal de pisos segons els processos a realitzar i ajustar el nombre d’empleats, creant models de previsió segons la tipologia d’habitacions a netejar, així com altres tasques relacionades amb el manteniment. Aquest projecte de mesurament permetrà, a més, mesurar els períodes d’inactivitat i detectar ineficiències.

Amb l’objectiu de valorar quantitativament els resultats obtinguts després de l’engegada del projecte, s’han establit una sèrie d’indicadors i objectius de millora. En primer lloc, l’índex de satisfacció del client, mesurament que Artiem Fresh People Hotels realitza de forma externa per mitjà del Global Review Index, i que una vegada finalitzat el procés de mesurament i millora, s’espera incremente fins a en un 3%. De la mateixa manera, l’estalvi previst, es preveu abast un 20% respecte al cost d’habitació neta actual.

L’alt nivell de competència al que s’enfronta el sector turístic, i particularment, el sector hoteler, fan necessària la implementació de noves tècniques organitzatives, que incrementen l’eficiència i milloren la qualitat del servei, garantint un ambient de treball agradable per als empleats del sector. No en va, el factor humà resulta imprescindible per al sector, i un equip humà satisfet i motivat repercuteix de forma directa en la satisfacció de l’hoste.

 

Font: ITH

Síguenos en Facebook
Síguenos en Twitter

Este sitio web utiliza cookies. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies.

ACEPTAR
Aviso de cookies