Invattur Cabecera 2
Noticias
Present i futur de la intel·ligència artificial en la indústria hotelera

Present i futur de la intel·ligència artificial en la indústria hotelera

Publicado por Administrador el 24 noviembre 2017

 

El concepte de la intel·ligència artificial (AI, per les seues sigles en anglès) no és nou, ja que ha sigut la protagonista de novel·les i pel·lícules durant dècades. La teoria i la imaginació han existit sempre per a aqueix tipus de creació, però la tecnologia era massa limitada perquè existira realment. Però ja no. El machine learning i els ordinadors intel·ligents estan presents en quasi totes les indústries, contribuint a millorar el servei i l’eficiència.

En alguns casos les màquines realment ho poden fer millor, amb molts programes guanyant amb facilitat als millors jugadors d’escacs o a autèntics mestres dels concursos. Fins i tot l’assistent personal d’Apple, Siri, porta sis anys en funcionament i els ordinadors intel·ligents estan cada vegada més presents també en la indústria hotelera.

Les plataformes hoteleres poden veure’s reforçades

Avvio, un proveïdor de tecnologia hotelera, ha llançat recentment Allora, la primera plataforma de venda directa del món amb tecnologia AI. El treball d’Allora és potenciar les reserves directes i la fidelització dels clients oferint les millors experiències online.

Si la intel·ligència artificial es converteix en alguna cosa habitual els viatgers globals tindran molt més poder, ja que tindran la possibilitat de cercar i consultar opcions de viatge amb criteris molt específics i rebre les respostes que necessiten quasi a l’instant.

Es basa en models d’aprenentatge per a analitzar grans volums de dades, i identificar què variacions produiran la millor configuració del motor de reserva. Amb les dades recopilades Allora pot mantenir interaccions més personalitzades amb els clients i allunyar-se del procés de reserva d’enfocament únic.

Major facilitat de gestió del big data

És important que els hotels descobrisquen el màxim d’informació possible sobre els viatgers, de manera que puguen adaptar l’experiència per a satisfer necessitats individuals específiques. La intel·ligència artificial pot ser una eina valuosa per a açò, no solament per a analitzar les dades molt més ràpid, sinó també per a automatitzar moltes accions resultants.

Finalment el repte d’arreplegar i analitzar dades se simplificarà gràcies a la tecnologia que siga prou intel·ligent com per a prendre decisions estratègiques sobre les característiques i el comportament del client.

Els viatgers es convertiran en compradors més intel·ligents

Si l’assistència de l’AI es converteix en alguna cosa habitual els viatgers globals tindran molt més poder, ja que tindran la possibilitat de cercar i consultar opcions de viatge amb criteris molt específics i rebre les respostes que necessiten quasi a l’instant. En essència açò significa que els hotels hauran de ser extremadament flexibles en el que poden oferir als clients en relació a paquets, habitacions, productes addicionals i altres serveis.

El potencial de l’AI per a millorar el servei en hotelería és il·limitat. Els exemples inclouen:

Mostrador de recepció

Si la intel·ligència artificial pot sincronitzar-se instantàniament amb el mòbil del client o utilitzar tecnologia de reconeixement facial, no hi ha necessitat d’una identificació formal o de realitzar el check-in. Així mateix amb una clau d’habitació en el mòbil els viatgers no hauran de perdre temps entre entrar en l’hotel i instal·lar-se en la seua habitació.

Servei d’habitacions

L’hoste tampoc necessitarà cridar o esperar al fet que algú accepte la seua comanda, ja que l’AI li permetrà comunicar-se en el moment. El menjar o les begudes poden fins i tot lliurar-se de forma automàtica amb bots d’intel·ligència artificial.

Botons

Els hotels no necessitaran botons ni porters si els cotxes poden conduir i aparcar solos.

Neteja i manteniment

Els sistemes d’AI seran extremadament eficients a complir els programes i mantenir els estàndards pel que fa a la neteja i preparació per a l’arribada dels clients.

Gestió d’energia

La tecnologia intel·ligent reduirà els costos dels hotels identificant què llums i aparells estan usant-se per a apagar els que no per a estalviar energia.

Els hotels ja estan utilitzant la intel·ligència artificial

Existeix un nombre d’establiments que ja estan usant robots i programes d’AI per a millorar l’experiència del client. Alguns exemples:

Connie, la conserge

Connie és emprada d’Hilton i pot brindar als clients una àmplia varietat de consells sobre atraccions, restaurants o activitats a realitzar en destinació. Com aprèn de cada interacció està constantment millorant els seus coneixements i serveis que pot proporcionar.

Ivy, el Messenger directe

Ivy és un programa utilitzat per moltes de les principals cadenes que bàsicament automatitza totes les interaccions amb l’hoste. Dissenyat específicament per a la indústria hotelera, Ivy pot gestionar entorn d’un 90% de les sol·licituds en temps real, convertint-se de manera efectiva en el principal punt de contacte durant tota la seua estada. Si hi ha alguna pregunta que no pot contestar, immediatament li la passa al departament corresponent.

Rose, l’assistent personalizable

Rose és semblada a Connie, però es veu reforçada per la presència d’una personalitat diferent. Els clients del The Cosmopolitan a Las Vegas s’adonen d’açò gens més entrar quan reben una targeta de de visita en realitzar el check-in en la qual es llig: “Coneix els meus secrets. Escriu-me” i “soc la resposta a la pregunta que mai vas fer”.

Existeixen molts altres exemples en el sector com Mario en Marriott, que dóna la benvinguda als clients, o el dinosaure que els fa el check-in en Henn-na, a Japó, com va publicar HOSTELTUR notícies de turisme en ‘Obri el primer hotel gestionat per robots’ i ‘El segon hotel gestionat per robots obri a Tòquio’. Més informació en ‘Robots contra Millennials: el futur del turisme ja està ací’.

Els hotels ho han de tenir clar: el camí a seguir és la intel·ligència artificial si volen optimitzar completament la manera en què atenen als seus hostes.

Font Smarttravel.
La informació de referència es troba disponible en la web de SiteMinder.
Síguenos en Facebook
Síguenos en Twitter

Este sitio web utiliza cookies. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies.

ACEPTAR
Aviso de cookies