Invattur Cabecera 2
Noticias
Reptes i oportunitats per al sector turístic en 2019

Reptes i oportunitats per al sector turístic en 2019

Publicado por Invattur el 08 enero 2019

Un estudi realitzat per Philippe Masset, i Jean-Philippe Weisskopf, tots dos professors de l’Ecole Hôtelière de Lausanne (EHL), analitza els reptes passats i nous, així com les oportunitats que les empreses d’allotjament han de tenir en compte enguany.

L’informe enumera les deu tendències principals per a 2019 com són les comunitats virtuals, l’economia col·laborativa, OTAs, les experiències digitalitzades dels hostes, l’auge del turisme mundial, l’economia de l’experiència, la gestió d’actius, la professionalització, les noves generacions I i Z i, finalment, la sostenibilitat.

La primera tendència destaca que, en les Comunitats virtuals, les xarxes socials han tingut un profund impacte en els clients, la qual cosa ha portat a una major transparència i a una millor qualitat dels serveis.

Airbnb, un exemple clar d’economia col·laborativa, representa una important disrupció en la indústria hotelera, la qual cosa fa que el panorama competitiu siga més difícil que mai.

Els Agents de Viatges online (OTAs) han alterat els canals de distribució i, en conseqüència, han llevat valor als hotelers. A més, la notorietat de les marques propietat de Booking Holdings i Expedia és tal que aquestes empreses quasi han substituït a les marques d’hotels. I han construït relacions sòlides amb els viatgers. Ara, els hotelers han de pagar per a tenir accés a aquests clients, la qual cosa condueix a un marge de benefici més baix.

Pel que fa a les Experiències digitalitzades dels hostes les aplicacions són cada vegada més importants en la forma en què els hotelers gestionen els serveis que presten als seus clients i ara poden controlar molts aspectes del cicle del viatge i de l’experiència dels hostes.

També destaca l’auge del turisme mundial, a causa que les companyies de baix cost permeten que més persones viatgen pel món a un preu raonable. A més, diversos mercats emergents han experimentat un ràpid augment del seu PIB, la qual cosa ha permès als seus ciutadans viatjar pel món.

En l’Economia de l’experiència els clients sol·liciten experiències úniques, la qual cosa pot conduir al final de l’agència de viatges tradicional tal com la coneixem i al sorgiment del viatger independent.

L’enfocament sobre la gestió dels actius s’ha tornat freqüent en la indústria. La separació entre la gestió de les operacions i els actius immobiliaris permet ara a les empreses d’hostaleria centrar-se en la seua activitat principal, millorant així l’eficiència.

D’altra banda, han sorgit nous perfils professionals com a conseqüència de la creixent complexitat de la indústria de l’hostaleria. Paral·lelament, també ha augmentat la necessitat de competències quantitatives.

Les noves generacions I i Z tenen requisits i necessitats diferents a les de les generacions anteriors. Les generacions majors pensen en hotels i lloguers de cotxes. Les generacions més joves pensen en Airbnb i Uber.

I finalment, la gent és cada vegada més sensible a les qüestions ambientals i socials. Considera aquests aspectes en l’elecció del seu viatge i detecta quan les empreses no tenen un vertader compromís mediambiental.

Article complet

Síguenos en Facebook
Síguenos en Twitter

Este sitio web utiliza cookies. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies.

ACEPTAR
Aviso de cookies