Invattur Cabecera 2
Noticias
Turisme Comunitat Valenciana aposta pel Turisme accessible en creuers, ports basi i destinacions

Turisme Comunitat Valenciana aposta pel Turisme accessible en creuers, ports basi i destinacions

Publicado por Invattur el 04 diciembre 2019

Reconèixer l’accessibilitat com un dret i una oportunitat de negoci, abordar el repte de la formació professional en accessibilitat i potenciar la col·laboració públic privada són algunes de les conclusions de l’I Congrés Internacional TUR4all de Destinacions Accessibles de Creuers, celebrat aquesta setmana a València.

Durant la jornada han abordat temes de gestió com la necessitat d’aliances entre destinacions i creuers per a garantir el futur del sector. I la conclusió és que les destinacions han de treballar de manera professional amb del sector dels creuers, assessorats per experts en accessibilitat per a oferir el nivell de qualitat i servei necessari a qualsevol persona amb discapacitat tant en la seva estada en el vaixell com quan desembarquen. 

A més, la comunicació és molt important. Les destinacions han de donar informació real dels seus recursos, perquè qualsevol viatger amb discapacitat tingui accés a ella i pugui planificar el seu viatge amb seguretat. També és necessari comptar amb partners en les destinacions que estiguin formats, especialitzats i conscienciats amb l’accessibilitat i el turisme per a tots. És l’única manera d’oferir un servei que satisfaci les expectatives i necessitats dels creueristes.

El moderador del congrés, el director de RV Edipress Fernando Valmaseda, va explicar que a Espanya més de set milions de turistes trien les seves vacances en funció d’una discapacitat pròpia o d’un acompanyant, una xifra que arriba als 120 milions si es parla d’Europa. “Navilieres i destinacions han de fer un esforç important per adaptar-se a les necessitats de qualsevol viatger, perquè accessibilitat és un dret”.

El director general de Turisme, Herick Campos, ha destacat en la seva intervenció la importància del congrés com a fòrum d’anàlisi de la situació, “per a reflexionar, conèixer noves propostes per a prendre, a curt i llarg termini, les mesures necessàries i donar respostes concretes”. “I és que -ha puntualitzat el director- des de Turisme CV, a instàncies del propi President de la Generalitat, es vol sustentar l’acció política en turisme en la cogestió, la col·laboració públic-privada i amb altres administracions, però també amb organitzacions referent en sectors o matèries concretes, com és en aquest cas amb PREDIF.

 

3.12.19_DG Congreso PREDIF 2

Campos ha fet referència a la Xarxa de Destinacions Turístiques Intel·ligents de la Comunitat valenciana (Xarxa DTI-CV). “Una xarxa autonòmica que, no sols contempla la qualitat, la sostenibilitat i l’hospitalitat, també garanteix l’accessibilitat de les destinacions, albirant aquesta accessibilitat com un com a factor transversal que ha de contribuir a la normalització del turisme per a les persones amb discapacitat i amb necessitats d’accessibilitat en general”.

El director ha explicat que la Generalitat Valenciana, com a ens gestor de la destinació i coneixedor d’aquesta realitat, “és conscient que apostar pel turisme accessible representa una oportunitat fonamental per a consolidar-se com a destinació de qualitat”. Això ha portat a Turisme Comunitat Valenciana a desenvolupar diferents actuacions en pro d’una millora i una evolució de l’accessibilitat en la destinació”.

També ha assenyalat que PREDIF i la Comunitat Valenciana, en la seva obstinació d’aconseguir un món més accessible, han editat la Guia d’Experiències Turístiques Accessibles de la Comunitat Valenciana, en la qual es recullen nou vivències a desenvolupar en les tres províncies i que faciliten als turistes amb necessitats d’accessibilitat la planificació del viatge, ha realitzat un curs amb Materials didàctics per a la creació d’un mòdul bàsic de formació online sobre accessibilitat turística per als CdTs i han redactat els Manuals de bones pràctiques de Turisme Accessible per a la Comunitat Valenciana.

En la seva intervenció, el president de PREDIF Francisco Sardón ha destacat que, en l’organització d’aquesta mena de viatges per a persones amb discapacitat, les instal·lacions i serveis del vaixell ja són adequats i estan preparats per a rebre a aquest públic. “No obstant això, no està resolt en totes les destinacions l’embarqui i desembarqui de les persones amb mobilitat reduïda, ni les visites i activitats lúdiques disponibles”.

Sardón ha explicat que els creueristes han de visitar una destinació en un temps limitat, que implica una gran coordinació i agilitat per part de les agències receptores. “Els temps i les necessitats dels viatgers amb discapacitat o amb mobilitat recudida no s’han tingut en compte a l’hora de dissenyar les activitats lúdiques en la destinació”.

 

20191204_Congreso PREDIF 3

La directora tècnica d’Accessibilitat Universal, Turisme i Cultura de PREDIF Tatiana Alemany va assenyalar que és necessari tenir en compte que les persones amb problemes d’accessibilitat triguen un 25 per cent més de temps a finalitzar una reserva perquè necessiten més garanties abans de prendre una decisió. “Una vegada en la destinació, la comunicació és essencial en funció de cada tipus de necessitat: han d’existir canals alternatius de comunicació i certes concessions com poden ser un batega check out als hotels o una major adaptació a les al·lèrgies alimentàries”, ha explicat.

En l’esdeveniment, organitzat per la Plataforma representativa estatal de persones amb discapacitat física (PREDIF) que des de 2002 desenvolupa un programa de Turisme Inclusiu, han participat més de 200 congressistes i una trentena de ponents de set països.

20191204_Predif 5

Síguenos en Facebook
Síguenos en Twitter

Este sitio web utiliza cookies. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies.

ACEPTAR
Aviso de cookies