Invattur Cabecera 2
Noticias
Turisme presenta una guia per a l’elaboració de plans d’impuls territorial turístic de la Comunitat Valenciana

Turisme presenta una guia per a l’elaboració de plans d’impuls territorial turístic de la Comunitat Valenciana

Publicado por Administrador el 19 septiembre 2017

 

L’Agència Valenciana del Turisme ha presentat una guia per a l’elaboració de plans de desenvolupament territorial turístic de la Comunitat Valenciana en l’II Congrés Paisatge, Turisme i Innovació, organitzat per Turisme i la Universitat de València. El secretari autonòmic de l’Agència Valenciana del Turisme, Francesc Colomer, ha ressaltat que “aquesta guia és un document que pretén facilitar als agents territorials elements i estratègies per a dur a terme amb èxit els plans supramunicipals de gobernança i dinamització turística impulsats per la Generalitat”. 

 

Francesc Colomer ha participat en l’obertura del congrés juntament amb l’alcalde de L’Alcúdia, Andreu Salom, i el vicerrector de Participació i Projecció Territorial de la Universitat de València, Jorge Hermosilla.

 

Durant l’obertura del congrés, Colomer ha assenyalat que “el turisme és una obra coral on no cal menysprear l’esforç de ningú i on el paisatge ha de concebre’s com a punt de referència del nostre relat”.

 

Colomer ha explicat que, malgrat que les dades estadístiques confirmen bons resultats d’arribades de turistes a la Comunitat, “en aquesta etapa el de menys és explicar turistes o parlar de record, és una època per a repensar i establir noves mètriques” i “seria un error conformar-se amb els resultats que tenim perquè no estaríem interpretant les transformacions del present”.

 

Així mateix, ha recalcat que “hem de guanyar el futur, i açò ho farem compartint neurones i talent i, per açò, les persones han de ser el primer actiu de l’economia” i ha indicat que “hem de repensar i valorar el capital humà, perquè és el creador de les emocions”.

 

En aquesta línia, Colomer ha recordat que “una de les primeres decisions que prenem des d’aquest Govern va ser subscriure el Codi Ètic Mundial del Turisme i adaptar-ho de forma pionera a la realitat de la nostra Comunitat, perquè el turisme salvarà el món si l’enfocament es fa des de l’ètica i els valors” i ha assegurat que “la gent premiarà a les destinacions que sàpien reinventar-se entorn dels valors”.

 

El secretari autonòmic també s’ha referit a la importància de “calibrar i recalcular el concepte de gobernança col·laborativa, perquè les obres són col·lectives i així hem de veure-les”, i ha explicat que “per açò hem engegat els Plans de Dinamització i Gobernanza Turística, que unifiquen totes les visions estratègiques necessàries per a vertebrar el territori i per a desenvolupar productes”.

 

Aquests plans “són pioners i innovadors en la concepció de l’economia col•laborativa, ja que el seu objectiu és sumar a tots els actors que treballen en el sector per a impulsar un nou relat turístic”.

 

En aquesta línia, ha afirmat que “el nostre compromís és recolzar i impulsar sinergies entre les comarques de les tres províncies per a vertebrar el territori”. cal recordar que, actualment, hi ha 9 plans engegats des de l’Agència Valenciana del Turisme, al mateix temps que està prevista l’engegada de 14 més per al pròxim any 2018.

 

Per la seua banda, l’alcalde de L’Alcúdia, Andreu Salom, ha assenyalat que “la coherència territorial i l’engegada d’una xarxa és fonamental per a potenciar la col•laboració en un sector tan transversal com és el turisme” i ha ressaltat el treball de la Generalitat, que “està aconseguint que tinguem un projecte comú, una meta col·lectiva que requerisca un esforç de tots al temps”.

 

El vicerrector de Participació i Projecció Territorial de la Univesitat de València, Jorge Hermosilla, ha destacat “la importància del turisme com a motor econòmic i dels productes i actors vinculats al territori”, al mateix temps que ha explicat que “tots els municipis no poden ser turístics, però si complementar a aquells que exercisquen de motor en el seu territori”.

 
Programa Creaturisme

 
L’Agència Valenciana del Turisme també ha presentat un avanç del nou mapa de productes turístics i estratègies per a la comercialització en els quals està treballant en el marc del programa Creaturisme.

 

Francesc Colomer ha assenyalat que “Creaturisme és un nou marc que pretén establir un catàleg de productes turístics classificats en diferents línies al voltant del concepte ‘Mediterrani en Viu’, lema de la campanya publicitària que tant èxit ha tingut”.

 

En aquesta línia, ha ressaltat que “actualment, estem treballant en diferents productes i podem parlar del Mediterrani rural, natural, de salut, cultural, vacacional, amb productes com a turisme actiu, gastronòmic, territori Borja, ruta del Grial, Camins de Dinosaures, Patrimoni de la Humanitat, o Festes d’interès turístic, entre altres productes en els quals estem treballant”.

Síguenos en Facebook
Síguenos en Twitter

Este sitio web utiliza cookies. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies.

ACEPTAR
Aviso de cookies