Invattur Cabecera 2
Noticias
Turisme publica una nova edició del Baròmetre de Xarxes Socials de les destinacions turístiques de la Comunitat Valenciana

Turisme publica una nova edició del Baròmetre de Xarxes Socials de les destinacions turístiques de la Comunitat Valenciana

Publicado por Administrador el 28 mayo 2018

L’Agència Valenciana del Turisme, a través de l’Institut Valencià de Tecnologies Turístiques (Invat·tur), ha publicat la desena edició del Baròmetre de Xarxes Socials de les destinacions turístiques de la Comunitat Valenciana. Es tracta d’un document que revela que València, Benidorm, Alacant i Peníscola lideren en aquesta nova edició les principals xarxes socials usades per les destinacions turístiques.

El secretari autonòmic de l’Agència Valenciana del Turisme, Francesc Colomer, ha destacat que aquest estudi, que analitza els resultats de Facebook, Twitter, Instagram i YouTube“, ha revelat interessants dades que serviran per a marcar l’estratègia de promoció en xarxes socials, fonamental per a ser atractius en un món cada vegada més global i tecnològic”.

Colomer ha ressaltat que el propòsit de l’estratègia de màrqueting online de l’Agència Valenciana del Turisme “té com a objectiu portar a la Comunitat Valenciana a l’avantguarda del posicionament a nivell nacional i internacional”.

Novetats: reputació online

Com a novetat, en aquesta ocasió en el Baròmetre s’inclouen les qualificacions del primer indicador de reputació online, resultat d’una eina pilot, la Social Analytics Destinacions Comunitat Valenciana, implementada per Invat·tur en el marc d’un conveni amb la Universitat d’Alacant per a Twitter.

Aquesta eina permet conèixer què es diu de cada destinació turística en Twitter i analitza els mapes de tendències, és a dir, quina destinació és més popular en cada zona d’Espanya, a Europa i en el món. El resultat ha sigut que la millor reputació l’ostenta la ciutat de València, seguida de les altres capitals de les províncies valencianes: Castelló i Alacant.

Principals xarxes socials
 
El document analitza els resultats de Facebook, Twitter, Instagram i YouTube i el resultat d’aquesta anàlisi marcarà l’estratègia promocional en RR.SS. de l’Agència Valenciana del Turisme.

Així, de l’anàlisi de dades, el Baròmetre desvetla que València, Peníscola i Benidorm encapçalen en Facebook el rànquing de destinacions amb més de 40.000 seguidors. Altres dades destacades són l’entrada de Benicàssim en el rànquing i els 10.000 seguidors de Canet d’en Berenguer.

El rànquing general de destinacions en Twitter segons el nombre de nous ‘followers’ en el segon semestre de 2017, situa a València com a destinació capdavantera, seguit d’a prop per Alacant, Elx i El Campello, tots ells amb més de 10.000 seguidors.

En Instagram, Benidorm, València i Alacant també estan per sobre dels 10.000 seguidors. En aquest cas, Benidorm es troba notablement per sobre de la resta. Enguany, a més, s’uneixen a la llista de nominats La Nucia, Cofrents, Benissa, Alzira i Sagunt.

Peníscola amb 940.000 reproduccions lidera YouTube, seguit de Gandia, València i Alacant.

Quant a marques turístiques, la Costa Blanca segueix mantenint-se líder en Facebook amb 75.305 fans i també ho fa en Instagram.

 

Accés al document complet

 

 

Síguenos en Facebook
Síguenos en Twitter

Este sitio web utiliza cookies. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies.

ACEPTAR
Aviso de cookies