Invattur Cabecera 2
Noticias
Un estudi de la UA revela que l’alemany és el turista que més gasta en la Costa Blanca

Un estudi de la UA revela que l’alemany és el turista que més gasta en la Costa Blanca

Publicado por Invattur el 26 noviembre 2019

Un estudi realitzat per la càtedra d’Estudis Turístics Pedro Zaragoza de la Universitat d’Alacant (UA) ha revelat que la despesa mig diària del turista alemany a la província alacantina és superior al de visitants d’altres nacionalitats, malgrat no ser un mercat majoritari en la Costa Blanca.

En el cas de Benidorm, la despesa del turista alemany és notablement superior a la mitjana en altres punts del territori alacantí, en aconseguir els 127 euros diaris per persona, enfront d’una mitjana de 88,4 euros en la resta d’aquesta província. L’informe ha estat realitzat sobre una mostra de 600 turistes alemanys en l’aeroport d’Alacant-Elx en els mesos d’agost, setembre i octubre. 

Entre els resultats destaca que aquest viatger sol projectar les seves vacances en família, sense utilitzar tour-operadors (majorista turístic) i procedeix en la seva major part de l’oest d’Alemanya.

El motiu principal del seu viatge és l’oci i les vacances, “encara que es nota una tendència creixent en el turisme de congressos”, segons ha apuntat Carlos Mora, representant de l’empresa Likert, autora del treball.

Un dels aspectes més valorats és el grau de satisfacció d’aquests visitants, que se situa de mitjana en un 8,8 sobre 10. A més, les seves preferències d’estada a la província d’Alacant se situen a la comarca de la Vega Baixa en la seva major part.

Encara que a Benidorm el mercat germà té poca presència, l’estudi serveix a l’Ajuntament per a conèixer que el turista alemany “no rebutja l’oferta de la ciutat i està satisfet amb la seva estada”.

En aquest sentit, l’alcalde de Benidorm, Toni Pérez, ha dit que es treballarà “amb major profunditat” per a analitzar si es pot atreure una major quota d’aquest mercat, “especialment els de major capacitat de despesa”.

Per part seva, la secretària general de la patronal hotelera Hosbec, Nuria Montes, ha precisat que l’alemany és un turista “complicat” per a la Costa Blanca, però ha afegit que el sector ja ha planificat estratègies de promoció. “Sembrar per a després recollir” ha dit, amb l’objectiu d’aconseguir el 5% de quota “a mitjà termini”.

Síguenos en Facebook
Síguenos en Twitter

Este sitio web utiliza cookies. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies.

ACEPTAR
Aviso de cookies