Invattur Cabecera 2
Noticias
Un informe d’ISDI revela que l’usuari digital gestiona només un 6% del total de les seues reserves en agències de viatge físiques

Un informe d’ISDI revela que l’usuari digital gestiona només un 6% del total de les seues reserves en agències de viatge físiques

Publicado por Invattur el 13 agosto 2019

Un informe d’ISDI, sobre els hàbits de consum i comportament dels espanyols en les reserves online de viatges d’oci, revela que els usuaris digitals gestionen només un 6% el total de les seues reserves en agències de viatges físiques.

L’estudi Travel IS Digital mostra una completa anàlisi per a conèixer al consumidor online de reserves vacacionals. Reflecteix com existeix un nombre creixent d’usuaris el canal natural dels quals per a fer les seues reserves de viatges d’oci és el digital i, a més, ho utilitza de forma creixent cada any.

En aquest sentit, el document assenyala que el sector de viatges és molt representatiu de la forma en què ha evolucionat la digitalització de la nostra economia. De fet, és un dels primers sectors que va obrir el canal digital i actualment mostra una configuració en la qual el negoci offline tradicional ha quedat relegat a un petit nínxol, entre els usuaris més majors %o2013i menys digitalitzats- i només per a serveis concrets.

És un negoci clarament digital amb gran maduresa, que premia als negocis més innovadors i ha sigut pioner en fórmules que han funcionat després en altres sectors com els cercadors, operadors globals o plataformes de lloguer entre particulars.

L’estudi Travel IS Digital mostra una completa anàlisi per a conèixer al consumidor online de reserves vacacionals. Reflecteix com existeix un nombre creixent d’usuaris el canal natural dels quals per a fer les seues reserves de viatges d’oci és el digital i, a més, ho utilitza de forma creixent cada any.

L’estudi aporta dades com que a l’any realitzem una mitjana de sis reserves per usuari, on allotjament i transport copen les reserves online (97% i 81% respectivament).

Assenyala a més que el 56% dels espanyols ha realitzat, com a mínim, una reserva vacacional online en l’últim any. Per a reservar, el 77% utilitza les principals plataformes de cerca: operadors i comparadors online.

El perfil del comprador de viatges vacacionals online: home de 44 anys, de classe mitjana i casat, la prioritat principal de la qual és viatjar i que també acostuma a realitzar altres processos online com la compra de moda o la reserva de restaurants.

Els processos de cerca i planificació dels viatges porten aproximadament 2 mesos cadascun. L’objectiu de la cerca és la comparació, per aquest motiu les plataformes preferides siguen, per aquest ordre, els operadors, comparadors i cercadors online. És molt important l’efecte ROPO (Research Online Purchase Offline): el 56% dels usuaris que reserven en agència de viatges realitzen una cerca d’informació prèvia en Internet.

La destinació és la raó de major pes a l’hora de realitzar la reserva. La possibilitat de cancel·lació gratuïta se situa com a tercera raó, després de preu i destinació, especialment de cara a les reserves realitzades online.

Més del 50% d’usuaris escriuen comentaris o ressenyes després del viatge, que és el que més influeix enfront de la publicitat online, i comparteix la seua experiència de viatge en xarxes socials, ja siga durant o després del mateix.

 

Llegir informe complet

 

Síguenos en Facebook
Síguenos en Twitter

Este sitio web utiliza cookies. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies.

ACEPTAR
Aviso de cookies