Invattur Cabecera 2
Noticias

Programa de recerca, innovació i transferència de coneixement al sector turístic de la Comunitat Valenciana amb universitats valencianes

Publicado por Administrador el 15 junio 2016

L’Agència Valenciana del Turisme té entre els seus objectius liderar un ecosistema de coneixement avançat participat per les Universitats sota el lideratge de INVAT·TUR. Per a açò l’Agència ha impulsat un programa de generació de coneixement articulat a través de convenis bilaterals de col·laboració amb 5 universitats valencianes (Universitat Jaume I de Castelló, Universitat de València, Universitat Politècnica de València i Universitat d’Alacant) i que inclou el desenvolupament dels següents projectes en 2016:

 

Planificació Estratègica aplicada al sector turístic de la Comunitat Valenciana

  • Objectiu: Elaboració d’un Llibre Blanc per a una nova estratègia turística de la Comunitat Valenciana (ETVA 2025).
  • Activitats de participació: De juliol a setembre es desenvoluparan entrevistes a operadors turístics, enquestes a municipis i a empreses turístiques de la Comunitat Valenciana. Al setembre-octubre tindran lloc grups de treball a Alacant, València i Castelló.
  • Col·labora: Universitat d’Alacant.
  • Més informació: libroblanco@comunitatvalenciana.com

Qualificació en clau innovadora dels professionals del sector turístic valencià

  • Objectiu: Desenvolupament d’iniciatives d’innovació educativa mitjançant la creació de nous formats docents, foment de la recerca en turisme i organització d’activitats formatives i de divulgació de contingut innovador.
  • Activitats: Especialització del quadre directiu dels establiments hotelers valencians; Programa de doctorat en Turisme (organització d’una jornada sobre recerca turística a octubre); Organització, difusió i desenvolupament del Curs d’Expert en Cuina Tecnològica (de febrer a setembre); Foment de l’esperit emprenedor (Jornada “Mateixos problemes, noves solucions innovadores: Eines d’innovació aplicada per als nous reptes de l’empresa turística”, 28 d’abril); XVIII Fòrum internacional de Turisme de Benidorm “Smart Beaches” (20 i 21 d’octubre).
  • Col·labora: Universitat d’Alacant.
  • Més informació: Institut Universitari de Recerques Turístiques http://iuit.ua.es/es/ i http://invattur.gva.es/fitb

Impuls al turisme ètic i responsable entre els agents turístics valencians

  • Objectiu: Extensió del Codi Ètic Mundial del Turisme al sector turístic de la Comunitat Valenciana.
  • Activitats: Mapa de Grups d’Interès del sector turístic de la Comunitat Valenciana; Ètica de la Realitat de la Pràctica Turística; Programa “ETHOS”, guia i mòduls formatius dirigits a promoure la incorporació dels principis del Codi Ètic en el sector turístic valencià; Jornades de turisme responsable i sostenible (desembre).
  • Col·labora: Universitat Jaume I.

Anàlisi, diagnòstic i prognosis del turisme en els municipis de l’entorn de l’aeroport de Castelló

  • Objectiu: Identificació d’oportunitats turístiques per als municipis situats a l’entorn de l’aeroport de Castelló.
  • Activitats: Anàlisi del model turístic i propostes per al desenvolupament per als municipis d’interior situats al costat de l’aeroport de Castelló. Es desenvoluparan activitats de participació per als agents locals d’aquest àmbit territorial al juliol, octubre i desembre.
  • Col·labora: Universitat Jaume I.

Recursos paisatgístics i anàlisis de la seua potencialitat turística

Configuració, entorn dels paisatges valencians, de nous productes turístics

  • Objectiu: Identificació de nous productes turístics basats en els principals paisatges valencians.
  • Activitats: Identificació d’iniciatives relacionades amb el paisatge i projectes a desenvolupar en els territoris valencians. Identificació de l’oferta de productes turístics amb component paisatgístic a la Comunitat Valenciana. Constitució d’un panell d’experts.
  • Col·labora: Universitat de València.

Promoció i comercialització de productes turístics de base paisatgística

  • Objectiu: Elaboració de suports de comunicació per a la divulgació dels paisatges valencians de major atractiu turístic
  • Activitats: Publicació de “100 paisatges turístics valencians, valuosos i valorats”; exposició itinerant per les comarques valencianes; exposició fotogràfica; congrés “Innovació, Paisatges i Turisme”; Sistema global de comunicació digital; Producció audiovisual “Paisatges Valencians”.
  • Col·labora: Universitat de València.

Anàlisi en clau Big Data del sector turístic de la Comunitat Valenciana

  • Objectiu: Aprofundir en la segmentació i establir les bases per a estudis de prospectiva.
  • Activitats: Processat les sèries estadístiques mitjançant models predictius i obtenció de resultats. Identificació de fonts open data d’interès per al sector turístic de la Comunitat.
  • Col·labora: Universitat Miguel Hernández d’Elx.

Divulgació, difusió i transferència de coneixement turístic avançat

  • Objectiu: Organització jornada transferència de coneixement.
  • Activitats de participació: Jornades per a la divulgació de resultats i exposició de treballs realitzats per les universitats valencianes en el marc d’aquest programa.
  • Col·labora: Universitat Miguel Hernández d’Elx.

 

(Nota: Contingut de la secció web en actualització permanent)

Síguenos en Facebook
Síguenos en Twitter